Aquest web utilitza cookies pròpies per oferir-te una millor experiència i servei. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
L'educació en enginyeria està evolucionant contínuament per adaptar-se a les noves demandes de la professió. La societat industrial d'avui en dia es caracteritza pels ràpids avenços tecnològics, la gran quantitat d'informació disponible i les possibilitats d'establir contactes a nivell mundial. En aquest context, s'espera que els estudiants d'enginyeria desenvolupin, juntament amb les habilitats tècniques clàssiques, excel·lents habilitats d'aprenentatge permanent, capacitat per cercar informació, coneixement multidisciplinari, creativitat, planificació, presa de decisions, treball en equip, comunicació etc. S'ha demostrat que els mètodes d'aprenentatge actiu en els quals els estudiants participen en diferents activitats pràctiques, de resolució de problemes i d'investigació oberta són molt efectius per obtenir una comprensió més profunda i per ajudar a desenvolupar les competències tècniques i transversals en enginyeria.
Durant més de 20 anys, a l'EUSS hem dut a terme recerca sobre mètodes col·laboratius d'aprenentatge actiu, aprenentatge basat en projectes i recerca, mètodes recolzats per les TIC, desenvolupament de competències, etc. Aquests mètodes estan en línia amb l'espirit "Engineering by Doing" de la nostra Universitat.
En l'actualitat, les línies d'investigació més importants són:
Investigadores de EUSS
Dra. Elena Bartolomé, Sr. Salvador Bernadàs, Dr. Ignasi Florensa, Dr. Miquel Angel Amer, Dr. Carles Luque, Dr. Andreu Moreno
Inquiry-based learning - Study and Research Paths (SRPs)
"Study and research paths: a new tool for Design and Management of Project Based Learning in Engineering Education", I Florensa, M Bosch, J Gascón, C Winslow, INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERINNG EDUCATION, 34 (6), 1848-1862 (2018)
Project-based learning (PBL)
Collaborative work
Competences
E-learning
“Experiencia en la didáctica de métodos automáticos de síntesis de sistemas digitales”, C. Rubio, S. A. Bota, R. Holgado, A. Herms, ACTAS DEL III CONGRESO DE TECNOLOGIAS APLICADAS A LA ENSEÑANZA DE LA ELECTRÓNICA, , 311-316 (1998)