Matèria: Ciències humanes
Sistemes d'avaluació:
Sistema d'avaluació de l'adquisició de les competències i sistema de qualificacions.
Les competències d'aquesta matèria seran avaluades mitjançant: exàmens i proves escrites, treballs individuals i en grup, presentacions públiques i discussions de textos en aula.
El sistema d'avaluació recomanat s'organitza en 3 mòduls, cadascun dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final:
- Mòdul de lliurament de feines: en aquest mòdul s'avaluaran un o més treballs amb un pes global aproximat d'entre el 40% i el 60%.
- Mòdul de presentacions i discussions de textos en aula, amb un pes global aproximat d'entre el 10% i el 20%.
- Mòdul de proves escrites, amb un pes global aproximat d'entre el 30% i el 50%.
- S'establiran uns mínims de compliment a partir dels quals l'estudiant estarà en condicions de superar la matèria.
Observacions/aclariments per mòdul o matèria:
Antropologia
Cosmogènesi. Diogènesi. Antropogènesi. L'aventura dels últims 6 milions d'anys.
Personalitat.
Les edats de la vida.
El gran valor del silenci.
Ètica Professional
Els homes i les dones 'animals ètics'. L'escolta, la responsabilitat, la presa de decisions.
Diferents actituds ètiques: estoïcisme, escepticisme, epicureïsme, utilitarisme, ètica autònoma.
Anàlisi i conclusions a la Psicoanàlisi de Freud, queda espai en l'home per la llibertat i la responsabilitat?
Anàlisi i conclusions de la 'Genealogia de la moral' de Nietzsche. Com construir en la professió i en la vida el 'llibre d'instruccions'?
Ètica i tecnociència. Les noves eines i les situacions que creen l'electrònica i la informàtica, necessiten noves ètiques.
Ètica informàtica i globalització. La globalització com a destinació necessàriad'una societat capitalista. El món de la 'aldea global' i el perill d'una societat neocapitalisme liberal.
Veritat, Bondat i Bellesa
Els atributs de l'ésser.
Entre la bellesa i l'horror
Entre la veritat i la mentida.
Entre la bondat i el mal.
Diàleg Fe i Cultura .
Tècniques i habilitats comunicatives i socials
El concepte d'Intel·ligència Emocional.
La Teoria de les intel·ligències múltiples de Gardner.
Les habilitats cognitives de Spivack, Shure i Platt.
Els estadis de raonament moral segons la perspectiva cognitiva-evolutiva de Piaget i Kohlberg.
Les habilitats socials des d'una perspectiva cognitiva-conductual segons Goldstein, Michelson i Segura.
Com treballar en equip i formes d'aplicació en l'àmbit educatiu professional.
Ciència, Tecnologia i Societat
Nocions de ciència, societat, tecnologia. Interrelació.
La colonització tecnocientífica del món de la vida.
L'impacte de la ciència i la tècnica en: la comunicació, l'educació, l'ecosistema, la salut, la societat, el món laboral, la cultura, la política, allò que és sagrat.
Idioma
Business conversation.
Activitats formatives amb el seu contingut en ECTS, la seva metodologia d'ensenyament i aprenentatge
activitat | ECTS | metodologia | competencia |
---|
Assignatures
codi | nom | ECTS | caracter |
---|---|---|---|
200269 | Antropologia | 3 | Obligatòria |
200295 | Ciència, tecnologia i societat | 6 | Optativa |
200278 | Ètica professional | 3 | Obligatòria |
200911 | Idioma (Alemany) | 6 | Optativa |
200912 | Idioma (Anglès) | 6 | Optativa |
200315 | Tècniques i habilitats comunicatives i socials | 6 | Optativa |
200294 | Veritat, bondat i bellesa | 3 | Obligatòria |