Aquest web utilitza cookies pròpies per oferir-te una millor experiència i servei. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
Aquest programa de màster té com a objectiu consolidar les capacitats dels graduats i de les graduades de l'àmbit industrial perquè exerceixin amb eficiència i eficàcia càrrecs directius en l'àrea de l'organització industrial, alhora que adquireixen competències bàsiques en les àrees de direcció d'empreses, finances, màrqueting, recursos humans, tecnologies de la informació per a presa de decisions, estàndards i normatives legals, qualitat i operacions.
La trajectòria professional dels graduats i de les graduades en enginyeria discorre freqüentment per un camí en el qual van assumint responsabilitats en el seu àmbit d'especialització. Aquest procés planteja el repte que coneguin tant el vessant tècnic com que siguin capaços i capaces d'assumir càrrecs directius alineant l'estratègia de l'àmbit d'organització industrial a l'estratègia de l'empresa.
El programa s'adreça a graduats i graduades que tenen una àmplia formació tècnica, però que necessiten ampliar la seva formació en l'àrea de la gestió lligada a l'organització industrial: direcció d'operacions (producció, compres i aprovisionament, logística de distribució), gestió de la tecnologia, la innovació, la informació i el coneixement, gestió de la qualitat integral i sistemes de gestió mediambiental. Necessiten també uns coneixements sòlids en la resta d'àrees funcionals de l'empresa: direcció econòmica i financera, direcció de màrqueting, habilitats directives, recursos humans i gestió de canvi, estàndards i normatives legals, i direcció estratègica i política empresarial.
El Màster en Direcció d'Empreses Industrials té com a objectiu consolidar les capacitats dels graduats i de les graduades de l'àmbit industrial perquè exerceixin amb eficiència i eficàcia càrrecs directius en l'àrea de l'organització industrial, alhora que adquireixen competències bàsiques en les àrees de direcció d'empreses, finances, màrqueting, recursos humans, tecnologies de la informació per a presa de decisions, estàndards i normatives legals, qualitat i operacions.
Aquest màster és un títol propi de la UAB.
M1: Tècniques de direcció d'empreses (10 ECTS) |
1.1 Administració d'empreses i direcció d'operacions |
1.2 Gestió econòmica d'indústries |
1.3 Direcció comercial i de màrqueting |
1.4 Habilitats directives, recursos humans i gestió de canvi |
M2: Direcció d'operacions (10 ECTS) |
2.1 Planificació i control de la cadena de subministrament |
2.2 Direcció de la producció |
2.3 Compres i proveïments |
2.4 Logística industrial |
M3: Estratègies de direcció d'empreses (10 ECTS) |
3.1 Direcció estratègica a l'empresa industrial |
3.2 Gestió de la tecnologia i la innovació |
3.3 Entorn legal en plantes industrials (Legal aspects of industrial plants) |
3.4 Ètica empresarial (Business ethics) |
M4: Tècniques d'organització industrial avançada (15 ECTS) |
4.1 Gestió de projectes |
4.2 Sistemes de gestió integrats |
4.3 Gestió de la qualitat total |
4.4 Seguretat laboral i medi ambient |
4.5 Gestió d'instal·lacions i automatització industrial |
4.6 Sistemes de millora contínua |
4.7 Gestió del Manteniment Total (TPM) |
4.8 Implantació de Lean Manufacturing |
4.9 Gestió industrial |
4.10 Control de processos 6 Sigma |
4.11 Disseny de cèl·lules de fabricació en U |
4.12 Indústria 4.0 |
4.13 Disseny i optimització de plantes industrials |
4.14 Gestió de processos d'industrialització de productes |
4.15 Mètodes i temps en processos industrials |
M5: Treball de fi de màster (15 ECTS) |
El Màster en Direcció d'Empreses Industrials té com a objectiu consolidar les capacitats dels graduats i de les graduades de l'àmbit industrial perquè exerceixin amb eficiència i eficàcia càrrecs directius en l'àrea de l'organització industrial, alhora que adquireixen competències bàsiques en les àrees de direcció d'empreses, finances, màrqueting, recursos humans, tecnologies de la informació per a presa de decisions, estàndards i normatives legals, qualitat i operacions.
La trajectòria professional dels graduats i de les graduades en enginyeria freqüentment discorre per un camí en el qual van assumint responsabilitats en el seu àmbit d'especialització. Aquest procés planteja el repte que coneguin tant el vessant tècnic com que siguin capaços d'assumir càrrecs directius alineant l'estratègia de l'àmbit d'organització industrial a l'estratègia de l'empresa.
El programa s'adreça a graduats i graduades que tenen una àmplia formació tècnica, però que necessiten ampliar la seva formació en l'àrea de la gestió lligada a l'organització industrial: direcció d'operacions (producció, compres i aprovisionament, i logística de distribució), gestió de la tecnologia, de la innovació, de la informació i del coneixement, gestió de la qualitat integral i sistemes de gestió mediambiental. Necessiten també uns coneixements sòlids en la resta d'àrees funcionals de l'empresa: direcció econòmica i financera, direcció de màrqueting, habilitats directives, recursos humans i gestió de canvi, estàndards i normatives legals, i direcció estratègica i política empresarial.
Competències específiques:
Competències transversals:
Perfil d'ingrés
El perfil ideal de l'estudiant d'ingrés és el d'un graduat o una graduada en enginyeria que té l'objectiu de projectar la seva carrera professional cap a la funció directiva, complementant la formació tècnica amb capacitats directives en l'àmbit de l'organització industrial.
Pel que fa a les característiques personals, bé sigui en la formació prèvia o en l'experiència professional, els i les estudiants han de poder treballar en equip en situacions de pressió, han de saber aprofitar les oportunitats que els ofereix un entorn cada vegada més global, han de tenir un cert esperit crític que els permeti obtenir reflexions socialment respectuoses i, finalment, han de ser capaços i capaces de dur a terme un aprenentatge autònom.
Requisits per a l'admissió
Disposar d'una titulació oficial d'enginyeria, enginyeria tècnica, llicenciatura, diplomatura o grau de caràcter industrial o bé disposar d'una titulació oficial de diplomatura, llicenciatura o grau que no tingui relació amb la indústria si s'acredita una experiència laboral en el sector industrial d'un mínim de dos anys.
En el cas d'estudiants amb titulacions d'altres països: disposar de qualsevol titulació universitària de fora de l'Estat espanyol que sigui equiparable a alguna de les titulacions esmentades en el punt anterior.
A més, per a aquells i aquelles aspirants que no hagin cursat part dels seus estudis anteriors en llengua castellana, es podrà sol·licitar que acreditin el nivell B1 d'aquesta llengua.
Criteris de selecció
Expedient acadèmic (40%)
Experiència professional (40%)
Carta dirigida al coordinador del màster amb l'explicació de les motivacions (20%)
Per accedir al Màster en Direcció d'Empreses Industrials cal que formalitzis una preinscripció a l’aplicació SIGMA.
Període ordinari |
De l'11 de gener fins al 16 de juliol de 2021. |
Període extraordinari |
Si queden vacants, fins al 15 de setembre de 2021. |
Un cop rebudes la sol·licitud i la documentació, es procedirà a la seva avaluació i en un termini aproximat de 5 dies se't comunicarà per correu electrònic el resultat del procés d'admissió.
Les sol·licituds presentades entre el 27 de juliol i l'1 de setembre es respondran a partir del 2 de setembre.
Resum dels passos a seguir a l'aplicació:
1. Per accedir a l'aplicació necessites un número d'identificació universitària (NIU) i una contrasenya. Per obtenir-lo:
Si no ets ni has estat mai estudiant de l'EUSS entra a l'opció "No tinc usuari" i introdueix les teves dades identificatives per registrar-te.
Si ja ets o has estat estudiant de l'EUSS, tens assignat un número d'identificació universitari (NIU) i recordes la teva contrasenya, accedeix directament a l'aplicació.
Si ja ets o has estat estudiant de l'EUSS, però no recordes el teu número d'identificació universitari (NIU) i/o no recordes la teva contrasenya, escriu un correu a ga_masters@euss.cat.
2. Selecciona el màster del teu interès.
3. Introdueix les teves dades personals i acadèmiques en els diferents apartats de la sol·licitud.
Si encara no tens el títol perquè estàs acabant els estudis, has d'indicar-ho a l'apartat "Estudis previs" i podràs lliurar la còpia d'aquest més endavant.
Si no trobes la teva universitat entre les disponibles, escriu un correu a ga_masters@euss.cat i la donarem d'alta.
4. Escaneja els documents següents i adjunta’ls a la sol·licitud:
Certificat Acadèmic Personal dels estudis que et donen accés al màster amb detall de: matèries cursades, ECTS (o hores), convocatòries consumides, qualificacions per matèria i qualificació global. Heu de sol·licitar aquest document a la Gestió Acadèmica de la universitat on vau cursar els vostres estudis.
Títol dels estudis que et donen accés al màster.
Currículum amb justificació acreditativa de mèrits que inclogui: experiència investigadora, publicacions, experiència professional, estades a l'estranger, obtenció de beques o ajuts a la investigació (si s'escau).
Una carta adreçada al coordinador del màster explicant les motivacions per cursar-lo.
Document d'identificació (del teu país d'origen o passaport).
S'accepta tota la documentació expedida en català, castellà o anglès. Per a la documentació expedida en qualsevol altra llengua, caldrà adjuntar la corresponent traducció al català, castellà o anglès, efectuada per un traductor jurat, per qualsevol representació diplomàtica o consular de l'Estat espanyol a l'estranger, o per la representació consular a Espanya del país del qual és nacional la persona sol·licitant.
La documentació ha de complir els requisits de legalització establerts a la normativa vigent. Consulta l'apartat Legalització i traducció de documents estrangers.
5. Abona la taxa de preinscripció (35 euros) amb targeta bancària, de crèdit o dèbit.
6. Descarrega els comprovants de sol·licitud i de pagament.
Un cop admès o admesa al màster, hauràs de formalitzar la teva matrícula segons es detalla a continuació:
Dates: Mitjans de setembre de 2021.
Lloc: Gestió Acadèmica de l’EUSS (Passeig Sant Joan Bosco, 74, 08017 Barcelona).
Pagament de la matrícula: l’import de la matrícula es fraccionarà en dos terminis i el pagament es realitzarà per domiciliació bancària, per la qual cosa serà imprescindible disposar d'un compte en una entitat bancària espanyola. El primer pagament serà pel 60% de l'import total de la matrícula i es carregarà 5-10 dies després de la formalització de la matrícula. El segon pagament serà pel 40% restant i es carregarà a principis del mes de desembre.
Inici de les classes: Finals de setembre de 2021.
Documentació a entregar per a la matrícula:
Estudiants de nou accés:
Imprès de sol·licitud de matrícula degudament emplenat i signat + recursos informàtics i drets d'imatge (s'adjunta a continuació).
Imprès de protecció de dades degudament signat (s'adjunta a continuació).
Document d'identitat vigent en el moment de la matrícula: original i fotocòpia del NIF, del passaport o del document identificatiu (per a estudiants de països de la UE); original i fotocòpia del TIE o número d'identificació d'estranger (per a estudiants estrangers/es no comunitaris/àries). Si encara no disposes del TIE, has d'aportar el passaport i la fotocòpia de la sol·licitud del TIE. Tens un termini màxim de tres mesos per lliurar el document. Per a més informació sobre tipus de visat, consulta aquí.
Document imprès on apareguin els codis IBAN i BIC d’una entitat bancària ubicada a Espanya juntament amb el nom de les persones titulars.
Imprès Ordre de domiciliació de dèbit directe SEPA signat per la persona titular del compte bancari (s'adjunta a continuació).
Fotocòpia compulsada del títol que t'ha donat accés al màster. Si accedeixes al màster amb una titulació estrangera, si us plau, llegeix atentament el punt Legalització i traducció de documents estrangers.
Original o fotocòpia compulsada del certificat acadèmic personal dels estudis que t'han donat accés al màster, on figuri el període en anys acadèmics de la titulació, les matèries cursades, els crèdits i les qualificacions obtingudes. Si accedeixes al màster amb una titulació estrangera, si us plau, llegeix atentament el punt Legalització i traducció de documents estrangers.
Dues fotografies mida passaport en color. Si ja es disposa de la targeta d'estudiant de la UAB, només caldrà lliurar una fotografia.
Alumni de l’EUSS:
Imprès de sol·licitud de matrícula degudament emplenat i signat + recursos informàtics i drets d'imatge (s'adjunta a continuació).
Imprès de protecció de dades degudament signat (s'adjunta a continuació).
Document d'identitat vigent en el moment de la matrícula: original i fotocòpia del NIF, del passaport o del document identificatiu (per a estudiants de països de la UE); original i fotocòpia del TIE o número d'identificació d'estranger (per a estudiants estrangers/es no comunitaris/àries).
Document imprès on apareguin els codis IBAN i BIC d’una entitat bancària ubicada a Espanya juntament amb el nom de les persones titulars. No serà necessari si no han canviat les dades respecte a anys anteriors.
Imprès Ordre de domiciliació de dèbit directe SEPA signat per la persona titular del compte bancari (s'adjunta a continuació).
Una fotografia mida passaport en color.
Legalització dels documents expedits a l'estranger:
Si accedeixes al màster amb una titulació obtinguda en una universitat estrangera, has de tenir en compte que:
Per a més informació sobre la legalització d'aquests documents, consulta aquí.
Traducció dels documents expedits a l'estranger:
S'accepta tota la documentació expedida en català, castellà o anglès. En cas que la documentació sigui expedida en un altre idioma, s'haurà d'adjuntar la corresponent traducció al català, al castellà o a l'anglès, efectuada per un/a traductor/a jurat/da degudament autoritzat/da o inscrit/a a Espanya. En aquest enllaç trobaràs un llistat actualitzat de traductors/es jurats/des nomenats/des pel Ministeri d'Afers Exteriors i de Cooperació espanyol.
Per tal que els documents acadèmics originals tinguin efectes a l’estranger és necessari dur a terme la seva legalització.
Legalització per a països que han subscrit el conveni de l'Haia:
Si el document ha de sorgir efectes en un país que ha subscrit el Conveni de l'Haia, hauràs de realitzar els següents tràmits, en aquest ordre:
Notari Sr. Teodoro López Cuesta |
Col·legi de Notaris de Catalunya |
Legalització per a països que no han subscrit el conveni de l'Haia:
Si el document ha de sorgir efecte en un país que no ha subscrit el Conveni de l'Haia, hauràs de realitzar tots els següents tràmits, en aquest ordre:
Notari Sr. Teodoro López Cuesta |
Col·legi de Notaris de Catalunya |
Ministeri de Justícia |
Ministeri de Justícia |
Ministeri d'Afers Exteriors |
El preu dels ensenyaments conduents a l’obtenció del títol de Màster en Direcció d’Empreses Industrials per al curs acadèmic 2021-2022 és de 132,38 €/crèdit. El preu de la matrícula serà de 7.942,80 € + taxes administratives (116,16 €).
En el preu del curs no estan incloses ni la sol·licitud del títol ni l'emissió de certificats de qualificacions.
Podràs consultar les tarifes oficials a partir del 15 de juliol de 2021.
En quin idioma s'imparteix el màster?
El Màster en Direcció d'Empreses Industrials s'imparteix majoritàriament en castellà (92%) i dues assignatures en anglès (8%).
Puc cursar el màster a distància o en règim semi-presencial?
El màster és semipresencial, de manera que les classes es concentren en dues tardes a la setmana (dimecres de 18.00 a 22.00 hores; divendres de 17.00 a 22.00 hores).
Quina titulació s'obté?
El títol que s'obté és el de Màster en Direcció d'Empreses Industrials. És un títol propi, que vol dir que compta amb l'aval de la universitat que l'atorga, la UAB, la qual aplica als plans d'estudi dels màsters propis processos d'avaluació i d'exigència acadèmica similars als que segueixen els màsters oficials. Així, s’expressen en crèdits ECTS, consten d’un mínim de 60 ECTS i per accedir-hi cal estar en possessió d’un títol de grau o equiparable. Això implica que aspectes com la durada o els requisits d’accés són iguals per a màsters oficials i màsters propis, i que ambdós estan plenament adaptats a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES).
Puc cursar el màster a temps parcial?
No. Aquest és un màster de 60 crèdits ECTS, cosa que suposa una durada d'un curs acadèmic, i s'ha de matricular sencer. Tanmateix, el fet de concentrar les classes en dos dies a la setmana i en horari de tarda-nit, facilita que els i les estudiants puguin compaginar l'assistència a les classes amb les seves activitats professionals.
Com puc obtenir una carta d'admissió?
La carta d'admissió és un document que s'expedeix un cop has estat acceptat o acceptada per cursar el màster.
Si ets estudiant internacional, potser necessitaràs aquest document per tramitar el visat corresponent o per sol·licitar una beca.
Un cop hagis estat admès o admesa, podràs descarregar-te la carta d'admissió des de l'aplicatiu Sigma Vega. No obstant això, si necessites aquest document en format paper, hauràs de sol·licitar-lo a la següent adreça: ga_masters@euss.cat.
Per sol·licitar l'admissió al màster, entra a l'opció Preinscripció al MDOI que trobaràs més amunt.
Per a la matrícula, he de tornar a presentar els documents que ja vaig enviar per a la preinscripció?
Els documents que vas enviar en línia en el moment de fer la preinscripció no substitueixen els originals que has de presentar en el moment de realitzar la matrícula.
Si accedeixes al màster amb una titulació estrangera, has de presentar la documentació d'acord al que s'estableix en el punt Legalització i traducció de documents estrangers que trobaràs més amunt.
Com es realitza el pagament del màster?
L'import de la matrícula es fraccionarà en dos terminis i el pagament es realitzarà per domiciliació bancària, per la qual cosa serà imprescindible disposar d'un compte en una entitat bancària espanyola. El primer pagament serà pel 60% de l'import total de la matrícula i es carregarà 5-10 dies després de la formalització de la matrícula. El segon pagament serà pel 40% restant i es carregarà a principis del mes de desembre.
Hi ha beques per cursar el màster?
L'EUSS disposa de la beca de col·laboració de la Fundació Rinaldi, que consisteix a realitzar funcions de col·laboració en les àrees, departaments o serveis que l'Escola determini anualment. L'estudiant rep una dotació econòmica per les hores que realitza com a becari o becària. Per a més informació, consulta l'apartat de Beques i ajuts a l'estudi.
Com s'avaluen les assignatures del màster?
Cada mòdul s'avalua de forma independent. Els mòduls M1, M2 i M3 s'avaluen al final del primer semestre (febrer), mentre que els mòduls M4 i M5 s'avaluen al final del segon semestre (juliol).
Els mòduls M1, M2, M3 i M4 s'avaluen de la manera següent:
- Proves teòrico-pràctiques: 60%
- Lliurament d'informes/treballs/activitats online: 30%
- Assistència i participació activa a classe: 10%
Finalment, el mòdul M5 s'avalua mitjançant un tribunal format per 3 docents del màster.
Cada mòdul del màster s'aprova amb una nota mínima de 5 punts sobre 10.
On puc allotjar-me mentre estudio a Barcelona?
La UAB disposa d'una residència universitària al Campus de Bellaterra (Vila Universitària), on pots obtenir allotjament durant el curs acadèmic. Hauràs fer-te càrrec de les despeses de manutenció i allotjament, així com de la tramitació i pagament d'una assegurança d'assistència sanitària i responsabilitat civil. Per a més informació: http://www.uab.cat/vilauniversitaria/
Una altra opció són els pisos de lloguer i/o els pisos compartits amb d’altres estudiants.
En aquestes pàgines web trobaràs informació de les diferents opcions d'allotjament:
Omple el formulari següent i et respondrem tant aviat com sigui possible.
Les sessions informatives sobre els màsters per al curs 2021-22 tindran lloc els dies:
Dimecres 21 d'abril de 2021 |
16 h. |
Dimecres 19 de maig de 2021 |
19 h. |
Dimarts 29 de juny de 2021 | 19 h. |
Per a les sessions telemàtiques teniu més informació aquí.
El programa d'una sessió informativa inclou una explicació sobre els continguts impartits en els programes de màster que ofereix l'escola, el perfil d'estudiant a què s'orienta i com accedir-hi.
Inscriu-te en el formulari que trobaràs a continuació!